NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ يُونُسَ
حَدَّثَنَا
زُهَيْرٌ
حَدَّثَنَا إِسْمَعِيلُ
بْنُ أَبِي
خَالِدٍ عَنْ
عَامِرٍ
قَالَ
غَسَّلَ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
عَلِيٌّ
وَالْفَضْلُ
وَأُسَامَةُ
بْنُ زَيْدٍ
وَهُمْ أَدْخَلُوهُ
قَبْرَهُ
قَالَ
حَدَّثَنَا
مَرْحَبٌ
أَوْ أَبُو
مَرْحَبٍ
أَنَّهُمْ
أَدْخَلُوا
مَعَهُمْ عَبْدَ
الرَّحْمَنِ
بْنَ عَوْفٍ
فَلَمَّا فَرَغَ
عَلِيٌّ
قَالَ
إِنَّمَا
يَلِي الرَّجُلَ
أَهْلُهُ
Amir'den, demiştir ki;
Rasûlullah (s.a.v.)'i
Ali ile el-Fadl ve Usame b. Zeyd yıkadılar. Kabrine de onlar koydular.
(Bu hadisin ravisi Amir
es-Şa'bi rivayetine devamla şunları) söyledi: Bana Murahhab ya da İbn Ebî
Murahhab (Ali ile el-Fadl ve Usame'nin) kendileriyle birlikte, Abdurrahman'ı da
(Hz. Nebi'in kabrine) soktuklarını ve Hz. Ali (defn işini) bitirince; Kişiyfle
ilgili defn işlerin)i ancak ailesi üstlenir dediğini haber verdi.
İzah:
Bu hadis-i şerif,
cenazeyi defn için kabrin içine birden fazla kışının girebileceğini ifade
etmektedir.
İbn Abdi'I-Berr'in
açıklamasına göre, Hz. Nebiin kabrinde Hz. Ali ve Hz. Üsâme ile birlikte, Hz.
Abdurrahman'ın da bulunduğunu Amir es-Şa'bi'den başka rivayet eden yoksa da,
Amir güvenilir bir ravi olduğundan, bu hadis sahihtir. Hz. Nebiin defni sona
erdikten sonra, Hz. Ali'nin "kişiyle ilgili defn işlerini sadece aile
halkı üstlenebilir" demesi kendinden daha yaşlı sahabiler varken
kendisinin kabre inmesinin sebebini ve başkalarının inmesine izin vermemekteki
mazeretini açıklamak içindir. Buna göre, kabre inmeye en layık olanlar
cenazenin en yakın akrabalarıdır.